Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта

Особливості організації змішаного навчання

e-mail Друк PDF

Щодо особливостей організації змішаного навчання

та його впровадження в освітній процес в умовах карантину.

Чинне наразі Положення про дистанційне навчання, затверджене наказом МОН від 25.04.2013 № 466, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 30.04.2013 за № 703/23235 (зі змінами та доповненнями затвердженими наказом МОН №1115 від 08.09. 2020 р.), передбачає можливість використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах (пункт 1, розділ ІІІ).

Зокрема, технології дистанційного навчання можуть використовуватись закладами загальної середньої освіти при проведенні занять через мережу Інтернет під час карантину (пункт 2.5, розділ IІІ).

Саме за поєднанням очної форми і технологій дистанційного навчання у педагогічній теорії та практиці закріпився термін «змішане навчання» («комбіноване навчання», «blended learning»). Таке навчання є однією з багатьох освітніх технологій і не потребує регламентації в нормативних актах.

Таким чином, можливе використання технологій дистанційного навчання за будь-якої форми здобуття освіти – очної (денної, вечірньої), заочної, екстернатної тощо. Законодавством вже перебачено можливість поєднати очну, зокрема денну, форму з технологіями дистанційного навчання і реалізувати технологію змішаного навчання.

З 03 листопада 2020 року в закладі освітній процес для учнів 1-5, 10-11 класів організовано у звичному режимі із щоденним відвідуванням навчальних занять.

З 03 листопада 2020 року для учнів 6-9 класів здобуття освіти організовано за технологією змішаного навчання. Освітній процес організовано відповідно до ротаційної моделі змішаного навчання («перевернутий клас», ротація за станціями, ротація за лабораторіями, індивідуальна ротація), а саме: учні за визначеним графіком змінюють онлайн-частину вдома на офлайн-частину в класі. Тобто вдома вони засвоюють теоретичний матеріал (онлайн-консультування та контент), переглядають лекції, працюють з навчальною літературою (виписують основні поняття, означення та формули, укладають таблиці за прочитаним, розглядають приклади розв'язаних вправ, наведені в підручнику, виконують посильні практичні завдання, тощо), а  в класі працюють з учителем чи у групах над практичними завданнями та проектами.

Для здобувачів освіти 6 класів освітній процес передбачає організаціюосвітньої взаємодії за підвидом ротаційної моделі - ротація за станціями.

У такій моделі здобувачі освіти працюватимуть у кабінеті й за визначеним графіком чергуватимуть різні види діяльності: очне навчання (фронтальну роботу з педагогом), групову роботу й роботу над проектом. Частину завдань вони обов'язково виконують онлайн.

Це найбільш зручна й доступна модель, коли здобувачі освіти тільки звикають до змішаного навчання.

З цією метою на сайті закладу у розділі «Дистанційне навчання» забезпечується інформаційне наповнення сайту через класні та предметні папки.

Переглянути детальну інструкцію можна за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1ZlQ6eAfe0I8jyXo3KhcKcw20xwNe6S0i/view?usp=sharing

Із врахуванням специфічного ритму роботи закладу за технологією «Три по 30 хвилин» внесено корективи в календар освітнього процесу для учнів 6-9 класів.

Педагогічні працівники забезпечують регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі.

Адміністрація закладу забезпечує контроль якості проведення навчальних занять за технологією змішаного навчання та з використанням дистанційних технологій.

Останнє оновлення на П'ятниця, 12 лютого 2021, 08:26